Settly helpt expats zich snel op hun gemak te voelen in hun nieuwe omgeving door hen toegang te bieden tot een (digitale) lokale community. Studio Teppo ontwikkelde een visuele identiteit op basis van een frisse kleur groen (lente, nieuw begin, in bloei) waar de elementen 'waar ben je' en 'wie ontmoet je' samenkomen.  
In het logo komt het concept 'waar ben je - wie ontmoet je' terug in de vorm van macs-punaise en een spreekballon. De kleur groen symboliseert een nieuw begin, een frisse start. De typografie voor het woordbeeld is gezet in het font Titan One, dat qua vorm mooi aansluit bij het symbool, maar ook een warme en gezellige uitstraling heeft.
In het brandbook staan de belangrijkste DO's and DONT's omschreven om een consequente uitstraling van de huisstijl te krijgen. We hebben een extra kleurenpalet gemaakt in koele en warme varianten van een geel- en blauwteint die goed aansluiten bij het Settly-groen.   Geel en blauw maken samen groen. Zo komt het concept ook in het kleurenpallet tot uiting.
Van het logo hebben we verschillende uitvoeringen gemaakt, zodat het op verschillende ondergronden zichtbaar blijft. 
Als belangrijkste grafische vormen gebruiken we de elementen van het logo. De spreekballon wordt gebruikt als illustratiekader of als volvlak, de punaise wordt er in een outline overheen gezet. 
De website is een one-pager. We wilden beknopte informatie weergeven en geïnteresseerden snel aanzetten tot het uitproberen van Settly. 
Groen wordt echt gebruikt als hoofdkleur. Daar gaat de herkenbaarheid van uit. Het secundaire kleurenpalet wordt gebruikt in bijvoorbeeld illustraties en andere ondersteunende middelen als infographics. 
We wilden graag gebruik maken van illustraties om iets specifieks toe te voegen aan de fotografie. Omdat het maken van nieuwe illustraties best duur kan uitvallen, hebben we gekozen om een set stock-illustraties aan te schaffen en deze aan te passen om goed te in de identiteit te passen. Zo is bijvoorbeeld het huisstijl-kleurenpalet toegepast en hebben we elementen toegevoegd aan en verwijderd uit de basis-illustraties.  Zo sluit de betekenis en de uitstraling van de beelden naadloos aan bij de identiteit.
Denk groot. 
Pictogrammen helpen gebruikers door de website te navigeren op een vriendelijke manier. 

You may also like

Back to Top